22 Mar 2015

secangkir coffee , JOM !

assalamualaikum sekalian dan salam sejahtera


you can't buy the happiness but you can buy coffee and that's pretty close 


sudah lama tak update blog waktu petang hari. so hari ni weekend, kita duduk rumah saja. Hari ni bukan nak cerita pasal Bas atau Sekolah atau Volvo. haa tapi hari ni nak berkongsi minat yang aku suka. minat yang mungkin orang pun suka, dan ini aku nak cerita mengenai secangkir kopi . tuddiaaa

dah lama kiranya nak update cuma malas je tangan ni nak menaip. bila dah dapat menaip sedaplah jari ni. tak tengok keyboard pun sedap. yelah ! masa Uni dulu dah belajar teknik menaip dengan betul. k dah dah. melalut ke laut.

aku memang obses sangat dengan coffee. Dari aku zaman sekolah sehingga zaman Uni memang aku akan cari coffee dulu sebelum balik ke rumah dan hostel. aku obses tapi aku tahu coffee ni memang ada side-effect bila ambil berlebihan dalam sehari. jangan ambil coffee dalam 500-600 mg sehari ok !
sebab akan menyebabkan korang insomnia terlebih (ehem !) nervousness , stomach upset, muscle tremors, and restlessness . so jaga bebaik ok

nak boleh tapi jangan terlalu heavy caffeine . kalau aku obses. dalam sehari 2 3 cup of coffee aku ambil. sekarang ni kurang dah la KOT. sebab caffeine kan. HAHHA ! asyik kena perli je dengan jebonista

korang nak tahu jenis-jenis coffee yang patut korang ambil dan rasa. jangan korang pergi kafe minta coffee entah apa-apa pastu buat korang menyesal seumur hidup. nahhh !


aku ni hanya minat Mocha, Cappuccino, Latte and Flat White. yang tu mesti cuba. dan jenis korang suka heavy caffeine. Should try Espresso, kalau nak double or triple Espresso. ada Doppio dan satu lagi jenis aku lupa apa nama. 

so lepas ni kalau aku ada masa , aku update kedai Coffee di serata Kuala Lumpur ni. In shaa Allah 


No comments:

Post a Comment

Blowing In The Wind Pink And Green Flower